March 9, 2017

Last verses of a poem in Dutch by the beautiful  Caribbean poetess Aletta Beaujon (1933-2001) ~ maybe someday in the future enough boldness and energy will coincide and attempt a decent translation:

Als ik straks dalen ga
rollen de stenen naar beneden
ik ben zo moe en zo bang
om voort te gaan
waarom kan ik hier niet blijven
zo rustig is het nergens
de wind zoemt
langs de toppen van de rotsen
en brengt zo nu en dan
het schreeuwen van de vogels
in de bomen daar beneden
zelfs een schot van de jager
een echo wordt gefluister
in de bergen
Ik wou dat ik elk plekje kende
in de verte

 
 

Standard

Leave a Reply

